21 november 2011

WSPA

Jag börjar nästan gråta varje gång jag ser WSPA's reklam på TV:n (nedan den engelska versionen, är samma på svenska)...Den är så hemsk...& så j*vla sann för många stackars djur runt om i världen =(
Vi människor (& då menar jag inte mig själv för jag värnar om djuren & skulle ALDRIG behandla djur illa..) men överlag är människor hemska mot djur, behandlar dom illa..slår dom..våldtar dom (jo då..visst finns det människor som gör det..VIDRIGT!) ..flår dom levande för pälsens skulle..& slutligen så äter dom..Människan är vad som kommer bli jordens undergång en vacker dag..
Tur att det finns organisationer som WSPA, RSPCA, ASPCA , PETA & andra organisationer som arbetar med att hjälpa djur..

3 kommentarer:

WSPA Sverige sa...

Ville bara tacka för att du skriver om oss på din blogg! Tack vare människor som engagerar sig för oss kan vi göra stor skillnad för djur som lider runt om i världen. Vänliga hälsningar WSPA Sverige via Elisabeth.

TesseBelle sa...

Tack för kommentaren =)
Alla organisationer som hjälper lidande djur är värda en stora eloge, ni gör ett toppen bra jobb!

Helen sa...

När man ser sånt här vill man ju bara agera NU NU NU! FÅ loss varenda lidande djur men framförallt ändra dessa fruktansvärda människors hjärnor till att tänka om och känna respekt för djuren. Tänk om det hade kunnat gå att ändra på EN GÅNG!