24 november 2011

Lyxfällan

När man kollar på programmet Lyxfällan så föreslår dom väldigt ofta att folk ska sälja sina hundar (om dom har några...häst har även föreslagits att sälja) men det är ju egentligen helt sanslöst..För dom föreslår ju inte att nån ska sälja sina barn..Dom kostar f*n så mycket mer än hundar!
Där var jag IRONISK så ingen idé att stressa upp sig för dom som läser detta..& gör det!..Man kan ju SÅ KLART INTE jämföra barn..& hundar...Och där var jag IRONISK igen..FÖR..för vissa kan man det..Det finns dom som inte har barn, inte fått några, inte skaffat några..men som har hund (katt, kanin, häst..annat djur) som dom kanske behandlar & ser lite som sitt barn & att nån då skulle föreslå att man skulle sälja det är ju i deras värld helt absurt!!!
Tilläggas bör att jag inte riktigt ser min hund som ett barn..men snudd på, Gizmo betyder ju mycket för mig & skulle jag hamna i nån sorts lyxfällan-ekonomisk-situation så skulle jag aldrig sälja honom, jag skulle dock ALDRIG hamna i en lyxfällan-situation för jag har rätt bra koll på min ekonomi & skulle ALDRIG leva över mina tillgångar, köpa sånt jag inte har råd med eller köpa nåt på kredit, har aldrig gjort & kommer aldrig göra..
Jag har cashat av allt som jag köpt (soffa, tvättmaskin..data..mobil..med mera) & så kommer det förhoppningsvis fortsätta..Men klart den dagen man ska köpa hus (eller lägenhet) så måste man ju ta sig ett lån, men man bör väl undvika topplån & då är det ju bra om man sparat ihop till insatsen själv =)


2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag förstår vad du menar.
En hund t.ex. är ju som en väldigt pålitligt kompis, kan man kanske säga mera än ett barn.. O man vill väl inte sälja sin kompis! Haha! ;)
Som du skriver, alla har inte barn och ett husdjur är ju då deras sällskap och del utav familjen!

TesseBelle sa...

Ja precis!