1 juli 2011

Arbetsförmedlingen

Vad är det egentligen som arbetsförmedlingen förmedlar???Inte är det arbeten iaf..
Blev idag officiellt arbetslös, inget jag kan rekommendera någon..Fattar inte dom white-trash-slapp-arslen som VILL vara arbetslös..Vem fan VILL vara det egentligen?Okey..Jag vill t.ex inte jobba med barn, inom äldrevården (TUR dock att det finns dom som gör det) eller på nån snabbmats-kedja så då är kanske arbetslöshet att föredra..eller??Men på arbetsförmedlingen får man ju inte direkt nån hjälp..
Jag fick idag reda på att jag nig inte kommer fortsätta plugga om jag sa få a-kassa..WTF..Nää, det val jag har då är att sluta plugga & bara gå på a-kassa..eller ta ett lån så jag kan plugga klart..
Naaajs, vilka bra val..Här får man inte "ha kakan & äta den", nää..man får inte jobba deltid & plugga deltid, vilket jag vill göra så jag åtminstone kan få gå klart min utbildning & på så vis söka bättre/fler/andra jobb & SLIPPA a-kassan & arbetsförmedlingen..SJUKT DÅLIGT!
Jag finns ju fortfarande tillgänglig för arbetsmarknaden så varför kan jag då inte få fortsätta plugga en dag i veckan som jag hittills gjort..?!
Ska ta mig ett snack med min a-kassa (handels) på måndag & kolla läget, dom kanske kan ge bättre råd--För jag pluggade ju innan jag blev arbetslös så inte fair att jag måste sluta plugga då..Blir väl att jag i värsta fall får ta ett CSN-lån då & utbilda mig klart!


Inga kommentarer: