15 januari 2011

Underbara Clara

Ett bra inlägg från bloggaren Underbara Clara har ni HÄR! Om hur man som tjej ska undvika att bli våldtagen..fast med en satirisk inblick!
Katerina Janouch har skrivit en liten mini-manual mot våldtäktsrisk..Bra poänger även om jag uppskattar Claras smått vitsiga syn på det hela!
En poäng på Katerina Janouch "manual" undrar jag lite över "undvik att bli full eller drogad"..Det där med att undvika att bli full är ju hyfsat lätt, man dricker med måtta (men vem fan e måtta & varför vill jag dricka med honom??haha!!) MEN detta med måtta är ju såklart ganska knivigt när man väl står där med en drink i vardera hand =P MEN att undvika att bli drogad det borde man ju till varje pris se till, men vaddå undvika?Ska man som tjej bara "nej..lägg inga droger i min drink" eller vad?OM man nu lyckas bli drogad så tror jag tyvärr att man inte kan göra mycket åt det..Folk är luriga OM man å andra sidan självvalt tar droger..Då hamnar men tyvärr där man hamnar..Sad but true!
Men man måste som tjej watch out lite extra..Ta hand om er, brudar..& se till att inte bli fulla, drogade eller våldtagna ikväll..eller nån annan kväll heller för den delen!

Inga kommentarer: