13 januari 2011

The Boat That Rocked

Häromdagen kollade jag på filmen "The Boat That Rocked", bra film med sjukt bra soundtrack.
Filmen handlar om en (påhittad) pirat-radiostation i England på 60-talet som beger sig ut i en båt/färja på Nordsjön för att få spela den "förbjudna" rock musiken..Dock fanns det på 60-talet pirat-radiostationer som gjorde detta, åkte ut på internationella vatten där det inte var olagligt att spela rock-musik eller att driva pirat radio.
Filmen är löst baserat på den verkliga pirat radiostationen Radio Caroline.
Pirat-radio var vanligt på den tiden..tydligen, finns väl en hel del fortfarande men då back in the days så var det så att rock/pop-artister/band inte var acceptabelt att spelas på "vanlig" radio..
Och idag finns totalt i England över 150 pirat-radiostationer men över 250 "vanliga" radiostationer..& många av dom där 250 är j*vligt bra..Jag har ju långtifrån lyssnat på alla 250 men jag kan tänka mig att många av dom är bra =) När jag bodde där fanns det nog en 10-15 st radiostationer som jag växlade mellan..jämför med det här hemma?Jag lyssnar inte ens på radio här i Sverige..Bara en massa skit-stationer!
Jag saknar verkligen att lyssna på engelsk radio för där finns det en radio-station för VARJE musik-genre, beroende på vad man vill lyssna på, hur toppen är inte det??Där finns det verkligen nåt för alla!!!

Trailer för The Boat That Rocked

Inga kommentarer: