4 augusti 2010

Morden i Midsomer

Morden i Midsomer är verkligen en behaglig TV-serie som man kollar på varenda sommar känns det som..(Läste en intressant krönika om detta faktum häromdagen).Kan det ha att göra med att det heter just Midsomer?= Midsommar...Möjligt, vaa!?
Morden i Midsomer känns lika mycket sommar som jordgubbar, rosé vin, bad, grilldoft, hängmattor & nyklippt gräs..& en massa andra somriga intryck..(Välj själv)
Jag gillar dock alla sorts engelska deckare så Morden i Midsomer är bara en av många favoriter, kanske lite "pensionärs"-varning på denna serie men men..vi är alla på väg åt det hållet ändå, jag har ju bara 36 år kvar till pension så.. =P
Jag trodde att Midsomer var en riktig plats i England, men icke..Dock skulle jag gärna vilja bo där UTAN alla morden då men omgivingarna ser så himla mysiga ut, inte det England som jag såg & fick uppleva direkt..(Inget illa om London men det är inte Midsomer direkt).

1 kommentar:

Anita sa...

Ja visst i Morden i Midsomer bra :)