31 augusti 2010

IBS

Fick svar på mina prover från doktors-labbet idag..Inga problem med mig alls, alla värden är nästintill perfekta..Tur det men det mina mag-problem återstår ju =/
Får väl bara inse att det är IBS jag har då, finns ingen klar diagnos för det & ingen medicin eller behandling att få, bara att försöka leva med, äta rätt & undvika att äta det som inte funkar för magen..Vad det nu kan vara!?=/ Stress är väl en annan faktor men just nu är det oundvikligt, stressar mentalt & det är så läget är tills jag hamnar rätt här livet & tills jag trisv..med mig själv & mitt liv..Inte förrän då kommer min mentala stress att dämpas..Hoppas jag i alla fall =/
Ska dock få remiss till en dietist som förhoppningsvis kan hjälpa mig lägga om kosten lite eller som möjligen har lite tips & tricks om just IBS & hur man slipper dom värsta symptomerna..Som magknip & svullen mage, kan nästan se lite gravid ut eller smått tjock när magen sväller upp & det är HEMSKT & är obekvämt..

2 kommentarer:

Johanna sa...

Hej! Jag har också IBS och utesluter jag bröd och pasta (gluten) så mår min mage toppen!
Kram

TesseBelle sa...

Tack för tipset, Johanna :)