2 december 2009

Do you feel lucky,punk?*

Varför är vissa "born under a lucky star" & andra inte?Jag verkar tyvärr tillhöra "andra inte"-kategorin..Allt som är möjligt går åt pipsvängen..Varför då?Och varför just jag?
Förslag på några saker som hänt..som gör/gjort att just jag känner sån otur:
Lånat ut en nästan ny kamera till en person som pajjade den..Jag fick ut en ny tack vare reklamationslagen men ändå..Till saken hör oxå att denna person INTE personligen sa till mig att kameran hade pajjat utan hade redan åkt hem till Sverige utan att meddela mig om vad som hänt..(Jag bodde i London då detta hände).
Vid nästan varje jobb jag haft så har lönen varit krångel= INTE fått in lönen på kontot, hände jämt på skoaffären & när jag jobbade på dansbandskampen, j*vligt surt =( Dock var det ALDRIG några problem på följande jobb: ICA, Eztrad, caféet & pubarna jag jobbat på)
Eller man jobbar hårt med nått som att skriva uppsats på pajar datan & allt går förlorat..
Otur med att betala tillbax på skatten (dock fick jag tillbax i år) medan andra får jackpot..
Träffar bara rötägg när det gäller killar =(
Nu senaste kämpade jag (& pappan) med att få upp en ljusslinga utomhus..Vad händer?Den lyser i en halvtimme för att sen slockna & vägra funka..En helt ny ljusslinga oxå..Skitgrejjer..Inte första grejjen man köper ny som visar sig INTE funka det har varit allt från: IPODS, stegräknare, hörlurar, datorer till hundkoppel (till och med det!).
Och jag hittar INGET jobb...Så j*vla okapabel är jag ju inte..GE MIG ETT J*VLA JOBB, någon!(Som INTE har med barnomsorg, städning & snabbmatställen att göra dock!!)
Finns det möjligen flera som känner samma sak eller e jag "ensammast i världen" på att känna så här?
När e det min tur??..När vinden har vänt?
Nåväl, jag får väl vara glad att jag inte är..sjuk, har tak över huvudet nu när det e minusgrader ute, vänner & familj som bryr sig & att jag faktiskt har hela livet framför mig att få lite tur =)

*("Do you feel lucky, punk" är ju så klart från Dirty Harry film/erna med Clint Eastwood).

Inga kommentarer: