7 december 2009

Arbetsmoral

Hur kommer det sig att vissa har hög arbetsmoral medans andra inte?
Jag anser att jag har hög arbetsmoral, har alltid ställt upp på mina kollegor, jobbat på mina lediga dagar om det behövs, inte gnällt/skällt eller varit annat än hjälpsam på ALLA dom jobb jag haft genom åren MEN så finns det en majoritet "där ute" av arbetare/kollegor/folk/anställda som vägrar ställa upp, hjälpa till, rycka/hoppa in där/när/om det behövs på sitt jobb..VARFÖR är det så?Har hört flera arbetsplatser som har det så, när man pratar med släkt, vänner & bekanta så har dom alltid nån kollega/anställd som är en riktig "piss taker" som aldrig skulle göra nåt av ovanstående nämnt..Hur skumt är inte det?Visst om det händer HELA tiden så e ju inte det så kul för det finns ju arbetsplatser som är ostrukturerade och oengagerade men överlag, vad har hänt med den allmänna arbetsmoralen hos folk?Nästa gång kanske det händer den som inte ställt upp som förväntar sig att nån ska hjälpa dom i nöd..För "what goes around..comes around", eller hur?
Jag tycker ju inte alltid att det e så kul att jobba en massa på mina lediga dagar MEN när lönen kommer så kommer jag "laugh all the way to the bank" för jag vet att jag tjänat en massa extra stålar för alla extra tid jag gjort..Värt att tänka på!

Inga kommentarer: