8 november 2009

Veckan som kommer

Min sista vecka som heltids-arbetslös skulle man kunna säga, fr.o.m vecka 47 kommer jag jobba ett 50% mamma-vikariat fram tills åtminstone sommar SÅVIDA jag inte hittar ett "riktigt" jobb innan vikariatet går ut..
Men denna vecka är fullspäckad iaf, imon (läs:måndag) drar jag till huvudstaden & träffar min underbara vän Daria från Ryssland, hon e här & hälsar på & vi har inte setts på över 3 år, vi lärde känna varann i London men hon blev tvungen att återvända till Ryssland & sen dess har vi inte träffats =( Så jag ser verkligen fram emot imorgon!
Sen drar jag hem till Jannica på söder för på tisdag morgon ska jag på sälj-träning med jobbet på Van Der Nootska palatset (på söder). Sälj-träning låter ju lite trist men jag får betalt för den dagen som en vanlig jobb-dag iaf!
På onsdag ska jag ev jobba ifall min kollega e hemma & vabbar ("vårdar sjukt barn") men jag ska även hinna klämma in en fika med Cindy..Cindy är damen som jag lärde svenska i London, hon har har ett litet lant-ställe utanför Nyköping som hon brukar åka till ibland (när hon inte är hemma i England förstås) & nu på onsdag ska vi alltså ses här i Sverige för en fika & det ska bli trevligt, vi har aldrig träffats på svensk makr förut, bara i London.
På fredag fyller pappa & det ska firas med familjen och på lördag fyller Viveca (Ann-Sofies mamma) & då ska vi dit & fira, så jag har en fullspäckad sista arbetslös vecka, men jag gillar att hålla igång, dock blir bloggen lite lidande men jag har sagt det förut & säger det igen..cash is king!

Inga kommentarer: