18 november 2009

B-I-N-G-O


Konsten att spela bingo! (Och inte Bingo Rimér)
Jag tänkte häromdagen att jag skulle börja spela på bingolotto, eftersom alla gamla "penshisar" gör det & vinner miljoner typ HELA TIDEN dock är detta ett tidsfördriv som jag inte riktigt vet om jag skulle klara av, att sitta & glo på Lotta Engberg i 2 timmar & en massa folkkära svenska artister..tack men nej tack!
Annat sätt att spela bingo på är ju på nätet, dock undrar jag hur stor är nu att chansen att man vinner?Och vem spelar man emot?Online-bingo måste ju vara lättare än on-line poker som alla verkar spela, eller hur?Ska man kanske bege sig in i gamet & prova?
I London fanna det jättemånga bingo-hallar & olika sorts bingo-teman (love-bingo, halloween-bingo..beach-bingo..) & ALLA gick & spelade för att få chansen att vinna, somliga gick ditt bara för skojs skull & få träffa lite folk MEN jag provade aldrig på det trots att det var ganska så "poppis" för folk i min ålder också.
Enda gången som jag spelat någon form av bingo är just på bingolotto när hederliga gamla Leif "Loket" Olsson hade programmet, nån gång i början på 90-talet för då satt alla bänkade framför TV-rutan för på den tiden var ju bingolotto värsta familjeunderhållnings-programmet, min familj spelade ihop med en annan som man oftast gjorde då, den andra familjen vann 500 spänn & ringde in för att claim priset & jag minns att dom satt i telefon-kö i evigheter..Det var dock enda gången vi spelade bingo..sen tröttnade vi som alla andra verkade göra!

Inga kommentarer: