26 april 2008

OCH GRILLLLAAAA!!

Så fort det e lite varmt så kommer grillen fram..värme=sommar=grillning..
Grill rök e inte min favorit doft enbart om man sitter ute i trädgår'n hos mammut+pappi då går det an..eller om man sitter vid en grill, med goa vänner & e lite smått (eller mycket smått) full annars e grill-lukt otroligt illa luktande...dock tycker kanske många att grill-lukt e en doft av sommaren..jag e INTE en av dom!
Grillen är ju en kött-ätar grej känns det som, visst visst finns det veggie-grejjer att grilla (JAG VET, jag e ju vegetarian) men ändå..det e ju alltid en stek, fläskkottletter,korvar & burgare som ligger där på grillen & smakar som svarta kol-bitar & som ser ut som svara kol-bitar..dock min rara lille pappi föreslog att vi skulle grilla lax särskilt åt mig (JAAA, jag äter fisk..fusk-veggie..don't think so!) vilket vi gjorde..så fort grillen var igång då låg min lille lax där BREDVID allt kött & svettades..yummy...men så upptäckte jag Hälso-köket (eller vad märket nu heter) deras soja korvar som nästans som riktig korv..det e nice & riktigt gott, inte för att jag saknar korv men det e nice när soja-substitut inte smakar piss..!
Det enda kött jag saknar e kyckling (& det finns det ju soja substitut som smakar ok, nästan som kyckling) jag saknar oxå burgare, INTE macedonkans utan pappis på-grillen-burgare & Sibyllas burgare..eller jaa så som dom smaka för typ 10 år sen då jag åt kött dom kanske inte smakar likdant idag..vad vet jag!!
Happy grill-time på er..för nu e sommaren här..nästan!!

Inga kommentarer: