3 juni 2012

Doll parts

Fick en gång höra av en bekant i London att hänga med mig måste vara som att hänga med Courtney Love! Hur denna person egentligen menade med detta påstående är fortfarande oklart för mig..& det kommer det alltid vara MEN..om denna person menade att jag var lite wild-and-crazy-a-la-Rock'n'Roll (vilket jag nog säkerligen var under min London persiod) så visst..Courtney Love ÄR ju nån sorts kvinnlig rock'n'roll-queen så då kan jag ta det som nån sorts komplimang i guess..
MEN om denna person istället menade att jag påminner om en nerknarkad gammal sliten skata som får folk att skjuta huvudet av sig..så är det ju ingen vidare komplimang! (Det är väl så många ser på Courtney Love..typ..)
Som bekant så sköt sig ju Courtney Loves man Kurt Cobain sig själv i huvudet & hardcore-Cobain fanns hävdar ju att allt var Courtneys fel..
OCH ett plus + i kanten får jag för att jag uppträtt..INFÖR publik & sjungit (ja det är sant!!) med låten Celebrity Skin som ju är en Courtney Love/Hole-låtNedan två av Holes bästa låtar, Violet och Doll Parts..(Hole är alltså Courtney Loves band)




Inga kommentarer: