6 april 2012

Tears dry on their own...

Har säkerligen skrivit om följande filmer förut men here we go again..Äkta tearjerkers de luxe according to Tess..jag som aldrig grinar till film förutom dessa tre..(Har säkert grinat till x-antal fler men det är dessa tre som jag minns..)
Den första är ju Hachiko- a dog's story grinar som aldrig förr genom i princip hela filmen, den är så j*vla sorglig men ack så fin samtidigt...see it and weep! Denna film sägs ju vara verklighetsbaserad av akitan Hachiko som levde i Japan under 20-30-talet.
Den andra filmen är Marley and Me som egentligen är en rätt rolig film om en familj & deras smått galna hund Marley, också denna är verklighets baserad..& jag har läst boken Marley and me; life and love with the worlds worst dog mycket bra! Dett är en film man grinar till..särskilt slutet som är extra sorgligt (även i boken)..Enda boken som jag grinat till när jag läste den (minns att jag satt i en solig sommardag i en park i London & läste & grät!)
Sist men inte minst..men kanske lite otippad..(& inga hundar inblandade denna gång...är ju en sucker för djur & framförallt hundar annars) är filmen the Notebook..minns inte så jättemycket av den men det jag minns är att den är rätt sorgligt..en sorglig kärlekshistoria helt enkelt..så inte bara en tearjerker utan också en chick-flick..Om den var bra minns jag inte..Minns bara att jag grät nån gång under filmens gång..Så den var allt lite sad =/



Inga kommentarer: