5 juli 2008

Gamla "klassisar"...

Eftersom jag INTE åkte till Stockholm stad idag å bestämde jag mig för att följa med Helen (syster) & Honka (systers pojkvän) till Hosjö open i Malmköping..intressant!
Jag tänker inte hymla här i bloggen..utan här kommert det: jag HATAR Malmköping & vissa av dess invånare iaf dom som bodde där för ca 15 år sen.
När jag gick i högstadiet så var dom flesta j*vligt otrevliga & överlägsna för att dom kom från "metropolen" Malmköping (BYN har ca 3000 invånare) medans jag & nåra till kom från en mindre skola för att sen gå på högstadiet i Malmköping..dom behandlade (tyckte jag) mig & mina jämlike som skit helt enkelt..jag kom aldrig riktigt in i klassen, jag var INTE (jag upprepar INTE) mobbad på nåt vis men jag såg aldrig att jag skulle bli en av dom..jag passade inte in & det var/är jag j*vligt glad & tacksam för idag..
För nu 15 år senare när jag stötte på vissa gamla klassisar på Hosjö open så VET jag att dessa personer INTE kom så långt som dom själva trodde närvi gick på högstadiet, dom har barn, många bor kvar i Malmköping eller därikring (Flen,Hälleforsnäs,Sparreholm..eller dylik håla!) e 15 kg tyngre & jobbar på industri/fabrik/affär/dagis/hemvården/sjukvården (ok,ok..nån måste göra det med)
FAST, detta gäller även gamla "klassisar" som sökt upp mig på facebook..dom e i princip i samma sits..det kan jag se på bilderna som dom/ni lägger ut (haha..pictures don't lie..& they DO add 10 pounds on your face..*smile*)
Jag såg ALDRIG att detta skulle hända mig..särskilt inte att bli 15kg tyngre på 15 år (hehehe) jobba på inom ovanstående arbetsområden ligger inte mig varmt om hjärtat heller (SORRY!!)
Ok..dom kanske e nöjda med sina liv & vem e jag att gnälla?!Sant,så sant men såvida ni inte gick i C-klassen med mig i mitten på 90-talet..så vet ni inte..högstadiet var den hemskaste skol-tiden för mig..nästan..3-4:an var j*vligt jobbig den med men det e en helt annan story!
Summan av kardemumman e dock att det var liiiiite trevligt att springa på vissa & se hur dom ser ut/är numera..det är kul!!
Hade en helt ok eftermiddag i Malmköping..det skulle jag f*n inte trott för 15 år sen..men å andra sidan kommer jag ALDRIG återvända som invånare här heller..jag håller mig på avstånd!

Inga kommentarer: