6 augusti 2014

Ett spel för gallerierna

Det här med folk som konstant ska lägga ut bilder och statusuppdateringar på alla dessa sociala medier där de konstant förklarar sin kärlek till sin man/fru/pojkvän/flickvän/sambo/whatever känns så himla krystat, fejk och sånt himla "spel för gallerierna". När någon var eller varann minut gör såna här statusuppdateringar och lägger ut dessa "kärleksfulla" foton så tror jag direkt det motsatta. Att det inte är så mycket kärlek där utan att denna olyckliga själ måste övertyga sig själv att det är så bra som dom vill måla ut. Mig övertygar det i alla fall inte.
Jag behöver t.ex inte sitta bredvid min sambo i soffan med mobilen i handen och skriva på hans facebook-vägg att jag älskar honom. Jag bor med honom. Jag träffar honom varje dag. Så jag säger det face-to-face till honom.Jag älskar dig!
Jag behöver inte lägga ut bilder på instagram på min sambo för att alla ska veta att hur lyckliga vi är..eller hur underbar han är, viktigast är väl att jag vet det. Att han vet det. Att VI VET det.
 Och dom som vill påpeka att de minsann har världens bästa/snällaste/underbaraste barn alla dagar, varje dag, hela året om..(yeah, right!).. jag köper inte det heller! Nu har ju inte jag egna barn MEN jag har ju varit ett själv och visst..jag var nog säkert världens bästa/snällaste/underbaraste barn också VISSA DAGAR...andra dagar var jag nog djävulen själv. Och jag har sett hur vänners barn kan bete sig och det är inga underbara gullungar där inte,  vissa dagar kanske men inte 365 dagar om året.
Mycket av det som som skrivs/visas på social medier är helt enkelt ett spel för gallerierna och det är jag helt övertygad om!

Inga kommentarer: