6 december 2013

Minnen

Kom att tänka på den språkresa jag och min (dåvarande) bästa vän Karolina var på i Hastings 1997, vi var 16 år gamla och skulle åka buss från Stockholm via Paris till Hastings, vilket betydde 2 dagar på en buss ihop med en massa andra som skulle till samma destination.
Vi åkte båt över mellan Sverige - Danmark & likaså mellan Danmark - Tyskland..sen blev det buss genom Holland och Belgien för att nå Paris där vi fick spendera 2 dagar i Paris och gå på EuroDisney och sen vidare mot Callais där vi tog färjan över till Dover och vidare mot Hastings där i skulle spendera 3 hela veckor hos en värdfamilj och gå skola och lära oss engelska.
Vi gick i internationell klass så det var elever från hela Europa med i klasserna och det var en riktigt rolig upplevelse.
På kvällarna gick alla elever på disco på piren i Hastings och på dagarna förutom att gå i skolan så bjöds det på många upplevelser runt Hastings och utanför, vi fick spendera en dag i Brighton och en dag i London, där jag och Karolina irrade bort oss för att sedan upptäcka att vi hamnat framför slottet Buckingham Palace, fast det tog ett tag för oss att fatta att det verkligen var Buckingham Palace, minns att Karolina sa lite besviket "men det ser ju mycket vitare ut på vykort ju" haha..
Hmevägen var dock inte lika rolig för min del, jag blev sjuk och låg dålig båda dagarna hem, inte kul att åka buss då kan jag säga.
Minns att vi släppte av våra med-resenärer i Jönköping, Linköping, Norrköping och sen nådde vi äntligen Stockholm där vi blev upphämtade av våra föräldrar.
Ett  minne för livet, som jag och Karolina pratar om dom gånger vi brukar ses :)

Inga kommentarer: