1 februari 2012

Poker face

När jag var yngre spelade jag en hel del kortspel med vänner (& klasskompisar) populärast var ju spel där det handlade om att spela ut varandras kort eller ge bort dåliga kort till personen/erna man spelade emot!
När jag bodde i London spelade vi mer kort än titta på TV t.ex..Kort-spel & festande var två av dom saker som vi mest aktiverade oss mest med..typ, fanns ju andra saker vi gjorde också..som att jobba..!
Poker-spelande gjorde vid dock inte så mycket under min London-tid MEN jag minns att jag spelade det rätt ofta med mamma eller mina småsyrror & oftast spelade vi nån sorts "light-version" av poker, för det var inte förrän senare som jag lärde mig spela poker på riktigt med utlägg & allt..Då blev det ju genast mycket svårare att vinna eftersom det då gällde att lägga bättre/högre kort än sina motspelare, något jag var ur-kass på =/ & poker face hade man ju inte heller..har det fortfarande inte..så man var ju inte direkt nån vinnare men nu spelade vi ju inte med insatser eller så, så det var ju ingen större förlust om man just förlorade!
Borde kanske prova poker igen dock, vem vet man kanske är ett riktigt wiz idag, om jag nu minns hur man spelade..Övning ger färdighet så det är kanske poker-spelare man borde bli!?Ligger ju en hel del pengar i der..om man är bra det vill säga..



Inga kommentarer: