21 oktober 2007

sunday,bloody sunday!

Jag ogillar att jobba,jag tycket att det e jobbigt..intressant e det dock att ordet jobbig kommer från ordet jobb..typ, finns säkert en logisk förklaring till detta!?
Jag ogillar alltså att jobba med det jag gör NU, förhoppningsvis i framtiden kommer jag jobba med nått som e jätte kul..!!!

Sko-affären som jag fördrivit mycket av min ofrivilliga tid i har numera öppet även på söndagar & en söndag i månaden e jag den "lyckligt lottade" att jobba, så idag var det jag som fick "äran" att stiga upp EXTRA tidigt (en söndag morgon) & gå & jobba (blää)..
Till min förvåning var det otroligt många andra med-människor uppe minst lika tidigt som jag..mer liv & rörelse ute på gatorna än på en lördag morgon
konstigt..söndag som e den sjunde dagen i veckan e väl ansedd som "vilo-dagen", ("the day of rest")..dagen då till & med Gud vilade (om han nu finns?..Gud alltså!)
Min assistrande "chef" nyttjar detta faktum genom att vara en "trogen" katolik & då jobbar man inte på söndagar..skumt, hon e bara "trogen" katolik PÅ SÖNDAGAR..finns säker en logisk förklaring för det med!
Blev också tvungen att jobba över för ett par puckade kunder kom in i affären 5 minuter INNAN vi stängde & tog sin tid att prova skor & boots..så himla irriterande & jag som INTE får betalt för över tid!

På vägen hem köpte jag ett antecknings-block som jag alltid ska ha med mig så jag kan skriva ner mina "dagens tankar"..idag blev det en hat-lista om jobbiga/vidriga/illa luktande/hög ljudda människor på bussen!

Inga kommentarer: