24 oktober 2007

Jobbig shopping!

Jag har ju uppskattat att shoppa via internet & "rantar" alltid på hur bra,effektivt & kul det e (jaa,jag e lite addicted till online-shopping,haha) i alla fall, det e kul tills problem uppstår, det e MINDRE KUL!
En beställning jag gjort krånglande & jag blev tvungen att ringa kund-service & kolla varför..& dom förklarade läget..så jag gjorde om ordern & nu misstänker jag att jag har gjort samma fel IGEN (typiskt)...OCH till råga på allt jag tror jag råkade stava fel på min kontakt-email adress, vilket betyder att jag måste ringa igen imorgon & kolla att köpet gick igenom..KRÅNGEL!!

En annan sak e leverans av varan & av allt annat som skickas via posten..posten här e inte alltid så effektiv..dom knackar på dörren EN GÅNG..hinner man inte till dörren i tid (om man t.ex e på över-våningen), då missar man sitt paket eftersom post-mannen redan hunnit dra..då får man snällt vänta tills nästa dag & "lur-passa" på post-mannen så man får paketet...OM han inte lämnat en liten notis (liten pappers-bit) som säger att man får hämta paketet själv på det STORA post-kontoret nerför gatan där alla o-levererade paket hämnar...(DRYGT)..
Det post-kontoret har öppet tider måndag-fredag mellan 7 till 12 (på morgonen alltså)..väldigt drygt!
(Jag hatar posten i vårat område)

Inga kommentarer: