7 februari 2014

The Ravenoettes


Min fina gentleman nämnde det danska bandet The Ravenoettes häromdagen..och då kom jag på att det var ett tag sen jag lyssnade på dom..och det visade sig att jag missat en del skivsläpp från dom så jag tog mig en catch up på spotiy..och detta är faktiskt ett riktigt bra band!
Sett dom live på Roskilde år 2002, då var dom rätt nya och spelade på en av dom mindre scenerna
**Lite trivia; ett par av mina vänner bodde granne med sångerskan Sharin Foo i London (år ca 2003), som vi också råkade på vid ett tillfälle och började snacka med.**
Några grymt bra låtar från bandet nedan!

1 kommentar:

Jeanette Sandstedt sa...

Ravenoettes är väldigt bra!
Har ett par låtar med dem på mp3, bland annat You want the candy och Blush. Som visst var från 2007! Lääänge sedan jag kollade upp nytt med dem!