20 april 2013

Icke-djurtestade produkter

Jag är ju väldigt mån om att inte använda djurtestade produkter, varför ska ett djur behöva lida för att jag se bra ut liksom?!Finns så himla mycket icke-djurtestade produkter att välja på nu så då väljer jag det..OCH oftast så är dessa produkter bättre för huden än alla dessa andra (djur-testade) produkter om innehåller only g*d knows what för skit som ändå inte är bra för hyn.
Bör tilläggas att sen i mars i år (2013) så är det förbjudet i Europa att testa produkter (smink & dylikt) på djur & det är ju toppen MEN många grundprodukter har ändå en gång i tiden testats på djur så jag kör på säkra kort & köper sånt som ALDRIG testats på djur!!
Några bra märken som jag köpt & använder just nu som jag vart/är supernöjd med är följande:
The Body Shop: (SÅ KLART!) alla deras produkter är bra, smink, hår/hud-vård, allt!
Lush: Jättefräscha produkter så som tvålar & kroppsprodukter & deras schampon & balsam luktar ljuvligt!
Lily Lolo: Använder deras mineralpuder & det är jättebra.
Nyx: Provat flera av märkets mascaror & vart nöjd med varenda en (prisvärda också!).
Gosh: Köpt bodylotions & deodoranter från detta märke & dom har varit mycket bra, luktar fantastiskt gott.
Vill man vara riktigt säker på det märke man använder så kan man gå in på PETA's hemsida & kolla in deras lista över märken som inte testar på djur.



Inga kommentarer: