13 juli 2012

Money-maker?

Min kära lilla mamma tycker att jag borde tjäna lite pengar på min blogg så som många andra bloggare gör..& visst, det vore grant det men jag vette fan hur jag skulle lyckas med det?!För dom som tjänar stålar på sina bloggar är ju alla dessa miljontals mode-bloggare eller kändisar som bloggar eller såna som är lite små otrevliga, dryga & skriver underliga saker som folk reagerar starkt på som Kissie och/eller Hanna Widerstedt (& Katrin Zytomierska FÖRR..NU är hon ju pisstrist..bloggar väl typ bara om barn & bantning=BORING).
Men visst jag skulle väl kunna provocera i mitt bloggande för att få upp läsarantalet & bringa in lite annonsintäkter men jag skulle nog inte gilla efterföljderna som att folk skulle lämna otrevliga kommentarer & skicka dödshot (som man ju läst att man kan råka ut för) & annat otrevligt..FÖR jag vet att what i say goes, ok?Mina åsikter är mina i min blogg..& jag skulle ogilla starkt om/att folk skulle ifrågasätta det på ett otrevligt eller negativt sätt, det skulle man ju må dåligt över & bli ledsen av =/
Och jag är en rätt snäll person & målet i min blogg är att den ska vara ROLIG att läsa, för dom som känner mig på riktigt hoppas jag kan HÖRA mig berätta det jag skriver men mycket inlevelse, ironi, ansikts-uttryck & viftande armar..makes sense?En vän sa en gång till mig att när hon fick mina sms & mail så kunde hon typ höra mig när hon läste sms:en/mailen..låter kanske sjukt från hennes sida men så sa hon!
Så jag jag bloggar för att det är kul, för att använda min skrivarådra & för att yttra lite av mina tanka, jag bloggar inte för att tjäna pengar (även om det vore najs), jag bloggar inte för att provocera & uppröra..


Inga kommentarer: